شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم والیبال نیروهای مسلح کشورمان با شکست قطر در دیدار نهایی سی و سومین دوره مسابقات نظامیان جهان به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یافت.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار نهایی این رقابت‌ها عصر دیروز پنجشنبه (23 شهریور) در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و تیم والیبال نیروهای مسلح ایران به مصاف قطر رفت.

شاگردان فرهاد نفرزاده در این بازی در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 19، 29 بر 27 و 25 بر 19 قطر را که از چند بازیکن خارجی از کشورهای کوبا، صربستان و مراکش بهره می‌برد، شکست دادند.

تیم والیبال نیروهای مسلح ایران در حالی با شکست قطر به قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت که در مرحله مقدماتی یک بار به مصاف این تیم رفته و سه بر یک مغلوب آنان شده بود.

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها نیز ونزوئلا با شکست چین به مقام سومی رسید. بدین ترتیب تیم‌های ایران، قطر، ونزوئلا و چین به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم سی و سومین دوره مسابقات والیبال نظامیان جهان را از آن خود کردند.

این مسابقات از 17 شهریورماه با حضور هشت تیم برتر جهان به میزبانی نیروی انتظامی در تهران آغاز شد که دور مقدماتی این رقابت‌ها در دو گروه چهار تیمی به مدت سه روز پیگیری شد.

تیم‌های ایران، پاکستان، قطر، سوریه در گروه نخست، و تیم‌های چین، لبنان، اندونزی و ونزوئلا در گروه دوم دور مقدماتی این مسابقات با یکدیگر رقابت کردند.

تیم والیبال نیروهای مسلح ایران، در دور مقدماتی پاکستان و سوریه را سه بر صفر شکست داده و در برابر قطر سه بر یک مغلوب شده بود. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست اندونزی شد و در مرحله نیمه نهایی نیز تیم قدرتمند چین را از پیش رو برداشت تا در دیدار نهایی به مصاف قطر برود.

تیم ایران در سی و یکمین دوره این رقابت‌ها که در سال 1389 به میزبانی برزیل برگزار شده بود، موفق به ثبت عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در پرونده افتخارات خود شده بود.

 

 

کد خبر 184516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز